Tunggu Abang Pergi Kerja Dulu

Tak habis-habis suruh aku kahwin. Tapi siapalah yang akan fikir bukan bukan tambah lagi aku memang sangat percaya pada suami.


2

Mira dah 3 bulan berehat esok walid nak Mira pergi syarikat tu.

Tunggu abang pergi kerja dulu. Mira baru jer habis belajar bagilah Mira rehat dulu. Sabar yea perut kejap lagi dapatlah makan. Nanti pergi klinikkpesannya sebelum berlalu pergi.

Sampai di petronas ada dua kereta beratur untuk isi angin. Hatinya sakit meluahkan kata-kata itu. Jangankan nak marah pukul.

Nanti lewat pergi kerja Maira melemparkan senyuman dan berlalu ke tandas. Benci asyik dengar fasal kahwin. Suamiku tergoda cewe cantik di instagramkarena istrinuya nirak dan kaampuungann.

Sepatutnya tunggu abang pergi duduk ruang tamu dulu baru awak mula makan. Berbalik kisah KCF dulu-dulu masa aku nak makan KCF kene tunggu hari raya sebab ape tunggu hari raya sebab masa itu suma adik beradik berkumpul dan diorang pon tong2 kumpul duit beli KFC makan beramai-ramai atau pon bila abang-abang dan akak-akak aku gaji dan baik hati atau terlebih dapat gaji kot baru la aku merasa nak makan KFC itu pun kadang-kadang jew dapat makan kadang. Ish dia ni macam nujum Pak Belalang.

Bang angin motor abang kurang la kata bini aku. Thia tak makan lagi Terkejut Fathia. Fisya keluar dululah.

Dah nama pun dapat abang ipar. Baiklah mira setuju dengan. Aku hanya memandang Fiqri keluar dari bilik hingga hilang dari pandangan mataku.

Pergi hisap darah Kak Ngah. Kalau umi nak ikut abang pun adik dah boleh buat sendiri semua kerja. Kau kena tunggu Tok Aba siap mandi dulu jawab Ochobot yang ada di situ Aku nak pergi buatkan air sirap kau jangan nak buka Yelah Gopal terus ke ruang tamu dengan perasaan sedih.

Tak tunggu lama Zara terus berlalu pergi. Dingin pagi masih terasa. Fisya meleraikan pelukan bersama muka cemberut.

Dah la pergi buat kerja dulu okey. Kalau macam tu baiklah abang pergi dulu ujar abang hassan pula sambil mengucup pipi cikgu zakiah. Abang pergi kerja dulu.

Dengan perasaan berbelah bagi aku pun buka mulut perlahan. Abang sayang la isteri abang. Ok abang berenti sekejap kat kedai petronas.

Dia menunggu suaminya untuk makan bersama. Itupun lepas buatkan kopi untuk abang. Jangan tunggu abang Hanya itu alasan yang diberi sebelum satu lagi ciuman di lekatkan ke pipinya.

Aku memberi isyarat kepada umi supaya memujuk walid. Boleh baca apa ada kat otak aku. Darah dia sedap rasa cheese kek.

Fang terus ke bilik dia untuk menukar pakaian rumah dia ke pakaian sekolah dia. Dah kuat dah ni balas Syairah sambil menggayakan aksi silat kepada abangnya itu. Kesian isteri abang penat sampai tertidur tunggu abang selesai urusan kerja.

Pagi tu macam biasa aku dan bini bersiap nak pergi kerja. Abang cuba siapkan kerja cepat-cepat. Kemudian dia dan Asmah ketawa terbahak bahak.

Kadang - kadang per4ngainya sangat ann0ying dan mengada - ngada. Saya sorang je yang masih belum berkahwin dan kena jaga ibu ayah yang dah uzur. So abang pergi dulu.

Syazwan mencampakkan briefcasenya ke sofa. Tadi baru lepas muntah pagi dan tiba-tiba teringat satu kejadian waktu mengandungkan Yusuf dulu. Kerja apa tu tanya abang hassan dalam nada bergurau.

Nak elak jalan jem. Abang nak balik dah ni. Terus dipeluk Hanis dengan perasaan gembira.

Keputusan walid muktamat ucap Tan Sri Haris dengan tegas. Pergi lah talipon dia sendiri balas Zaleha dengan lantang. Nanti jangan lupa bila pergi nanti kunci pintu tau saya kat atas ada kerja sikit ujar cikgu zakiah lagi.

Tiada air mata lagi yang ingin dikeluarkan pagi ini. Nanti pandai-pandailah Zara uruskan budak-budak ni Thank sayang. Setiap langkahnya ditemani deraian air mata.

Lama dia duduk dalam bilik kecil itu. Sementara kita tunggu abang kamu pergi bersiap-siap Yaya ajak Idoli untuk bermain kejar-kejar di kawasan halaman rumah. Memang ada banyak petunjuk tentang kebetulan antara suami dan kakak aku.

Walid nak Mira kerja dekat syarikat FM Trading ucap Tan Sri Haris. Tetapi dalam pada masa yang sama dia benar-benar mahukan perpisahan. Aku tahu Ikmal tajam memandang aku.

Dia seterusnya menghenyakkan punggungnya ke sofa sambil kedua-dua belah kakinya dilunjurkan ke meja. Mana adik beradik yang lain. Jangan Tinggalkan Abang Sayang - Part 1.

Mak Lah turunlah dulu. Adli tengah tunggu aku buka mulut dan nak suapkan makanan dalam mulut aku. Tapi abang lambat sangat balik.

Kalau ada nyamuk pun abang akan halau je. Nanti jangan lupa bila pergi nanti kunci pintu tau saya kat atas ada kerja sikit ujar cikgu zakiah lagi. Sudah lama dia tidak makan bersama suaminya.

Dia kasihan kepada isterinya. Dah tak sabar-sabar nak pergi dulu sela Puan Saodah tidak. Abang pergi mandi dulu.

Dulu dia suami ku sekarang dia adalah abang ipar ku. Julai 14 2021 Hana Umum 0. Tadi Mia tunggu abang.

Lepas tu kita makan Abang dah makan tadi dengan kawan abang. Takkan lah aku nak beratur belakang kereta tu. Eh adalah nak buat persediaan mengajar petang ni periksa buku murid tak kan lah saya nak mengangkang pulak yang tu kenalah tunggu abang balik dulu lah balas cikgu zakiah sambil.

Akak tunggu saat tu. Aku membonceng motorsikal untuk pergi kerja. Kalau abang lambat balik sayang tidur dulu.

Cakap kat abang jangan tunggu. Saya dah panaskan kereta nak pergi kerja tup - tup kene naik balik ke rumah sebab ayah ber4k dalam pampers. Elok je Mia nak masuk bilik abang dah balik.

Saya nak suruh dia ceramahkan awak sikit tu Awak ni. Fang rasa jangkal pula apabila dia melihat tangan kanannya tanpa jam kuasanya. Abang tak tengok pun.

Abang pergi dulu. Perut dia sudah berbunyi Adeh. Belum Thia ingatkan nak makan dengan abang hari ni.

Saya bagitahu dia boleh ikut tapi duduk dalam kereta jangan keluar biar abang je keluar. Maaf ye sayangAbang banyak kerja sangat di pejabat. Wajah Mia ditenung lama.

Abang kamu tu bukannya nak peduli umi ni. I am in my second trimester. Biar adik betul-betul kuat baru umi ikut abang.

Kerja apa tu tanya abang hassan dalam nada bergurau. Mana Ayah Long ni. Cukup untuk mengejutkan Farah yang sedang terlena akibat lama menantikan kepulangannya.

Nanti giliran adik pula. Lagipun bukan lama sangat tegas Haziq. Tali leher yang terasa merimaskan dilonggarkan.

Nak jentik pun abang tak sanggup tau. Mak jah yang cakapsambungnya. Ada satu pagi tu kitorang on the way pergi office dan setiap kali pergi office kami akan singgah satu cafe ni untuk sarapan sebelum masuk kerja.

Saya tak benarkan dia ikut risaukan kandungan dan kondisi badan dia tapi kesian pula tinggalkan dia keseorangan di rumah. Sejak kebelakangan ni asyik nak berkepit je. Kerja apa saja pun tak kisah asal rezekinya halal Itu komen ayahnya ketika dia nyatakan kerjanya ini cuma sebagai PA saja.

Gaji pun tak banyak mana. Tapi masih loya teruk. Syuhh syuhh jangan gigit isteri aku.


Dia Dia Dia Sempurna Pdf Wl1pr051djlj


LihatTutupKomentar